2 Eylül 2014 Salı

Merhaba 

Yeni öğretim yılı başlarken anne baba ebeveynleri kısacası velileri öğrenme,not alma,yeni eğitim yılıyla ilgili birçok telaş ve kaygı sarıyor.Eğitimde öğrenme sırasında yaptığımız temel yanlış öğrenciye hedefini farkettirememek,amaç gösterememek.Bu nedenle öğrenci öğrenmek için değil,not almak için ders çalışıyor.



Öğrenilen unutulmaz.Ancak öğrenci öğrendiğini zannediyor.Tam bir öğrenme gerçekleştirmiyor.Not alma hedefine yönelmiş olan öğrenci,bilgileri ancak kısa süreli hafızada tutabiliyor.Belki bir dönemlik sınav için kullanabiliyor.Ancak doğru ve zamanında tekrarlarla kavranmış bilgiler,yani öğrenilmesi sağlanmış bilgiler kalıcı hafızaya atılabiliyor.


Bilgileri kalıcı hafızaya atmak için nasıl tekrarlar yapılmalı?

Öncelikle öğrenme süreçleri 40 dakika ders 10 dakika dinlenme şeklinde uygulanmalı.Edinilen bilgi ilk 24 saat içerisinde 10 dakikalık bir tekrarla hatırlanmalı,aynı hafta içinde aynı bilgi 5-10 dakikalık bir süreçle tekrar edilmeli.Aynı ay içinde yine 5-10 dakikalık bir tekrarla kalıcı hale getirilmelidir.

Daha etkin bir kalıcılık sağlayabilmek için bu 5-10 dakikalık süreçler hemen uykudan önce veya uykudan kalktıktan sonra uygulanmalıdır.

Şu istatistiği de hatırlatmakta yarar var.Öğrenilenlerin %70'i 1 saatte , %80'i tekrar edilmediği takdirde 24 saatte unutulur.

Tekrarları doğru uygulamak bilginin kalıcı hafızaya aktarılmasını sağlar.Ancak unutulmamalıdır ki ilk şart öğrencinin motivasyonu öğrenmeyi bilgi edinme amaçlı yapmasıdır, not kaygısı değil !

Burada veli ve ebeveynlere düşen görev önce onlarında notu değil çocuğunun öğrenmesini hedefliyor olmalarıdır.Öğrenilmiş bilgi mutlaka öğrenilecek bilgilere taban oluşturur.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder